tirsdag 23. desember 2008

Hva er gjort så langt?

Så dette er hva som er gjort med bilen så langt FØR den siste ombyggingen begynnete.
Karrosseri: C-West frontfanger, carbon carnards, grill, carbon panser, carbon bakluke, sideskjørt og bakfanger. APR Speil, GTC300 vinge og FRP diffusor.

Interiør: Corbeau Stoler, Luke 4-punkt seler, Cusco 6-punkts bur, GReddy SMI Instrumenter, Olje-temp, Olje-trykk, Turbo-trykk, Bensin-trykk og Eksos-temp. HKS Curcuit meter, Sard Bredbånds lambda. Greddy Boost controller.

Understell/Bremser: JUN 6-stempel 368mm front bremser, JUN 4-stempel 360mm bakbremser. H&R Nurbergring-spec justerbare Racing Coilovere, H&R Camber bolter, H&R Stabilisator stag, Powerflex foringer igjennom hele, D2 justerbare stag bak, Cusco stag foran, APR fjærbenstag front, Cursco triangel fjærbenstag bak.
Motor: JUN 2,2liter Stroker kit (stempel, råder, veiv), JUN Steg 2+ kamkit (272 11,5mm kammer, ventilfjærer, titanium retainere, justerbare kamdrev), topper portet og motor montert av KK Motortuning, Magnus Motor Innsug, Sard 1000cc dyser, Sard fuel rail, 2x Sard 280l/h bensin pumper, Sard bensin cathtank,Sart Type RC bensintrykks regulator, ARC bensinkjøler, JUN Grenrør, GReddy TD06-25G Turbo kit med Type R wastegate, GReddy Type R Intercooler kit, GReddy Oljekjøler kit, GReddy PETi-R Titaniums 80mm eksos, Greddy Iridum #8 plugger, HKS F-Con V-Pro 3.2 Styreenhet, programmert av Mr. Koyama fra JUN Auto.

Drivverk: PPG Rettskåret Dog drevsats 1-4 gir med forsterkede skiftegaffler, Cursco RS 1-way fremdiff, Cusco RS 1,5-way bakdiff, Cusco RS Tarmac-diff 35/65 fordeling senterdiff. Cusco 2-lags clutch med svinghjul.
Dekk / Felg: Advan RGII 8,5x18 Felger i hvit, Advan A048 225/40-18 dekk.
Oppsett: Bilen er først grunnmappet på landeveien, for så å ta ut topp mappingen på Gardermoen Drag stripe. Vi leide oss først en rulle for å få dette gjort, er selvsagt enklere, men denne gav for mye motstand i forhold til vanlig veien, så turbo'en slo inn opptil 500 omdr. før det den gjorde på veien, og dermed ville mappen blitt helt feil så Koyama ønsket ikke gjøre det der.
Den ble mappet på 99oktan, og kjører på max 1,8bar trykk.
Har derfor ikke noen effekt kurve men regner med at den ligger på litt over 400hk på hjula.

Vel dette er smørbrødlisten over det som er gjort til nå, mye av dette blir beholdt som det er.

Skal få tatt litt bilder av hvordan det ser ut nå og legge ut i romjula.

GOD JUL!!!!

Lars