søndag 28. desember 2008

Noen bilder av bygget så langt

Hei og God Jul,



Har vært oppe i verkstedet i hele dag sammen med Karl og skrudd videre på bilen. Han ville ikke sveise videre før jeg hadde fjernet org bensintanken så vi har brukt tiden i dag på det. Var ingen liten jobb, måtte ha ned hele traversen med alt det innebar, men vi fikk fjernet org bensintank samt kullfilter og mye unødvendig slanger osv. Sparte inn over 25kg på å fjerne dette, og ved å sette inn nye lett Racefuel tank med stålspunnede slanger osv som veier rundt 5kg så blir netto besparelse ca. 20kg - det er kjempe. Har nå rundet godt over 150kg i letting :)



Her er bilde av nye racing bensintanken:
Et lite bildet av bilen, strippet slik den står nå:

Innvendig er det ikke mye igjen. Hele lednings nettet er fjernet og blir lagt helt nytt. Nye hovedbøylen til "WRC-style" velteburet ligger der også.

Et lite bilde av punktsveisingen. Vil bli lakkert når vi er ferdige selvsagt.


En noe strippet motor (ingen turbo, radiator eller I/C), skal ta den ut neste uke for å punktsveiset fjærben tårnene foran også.


Bilde av turbo'en min, GReddy TD06-25G. Dette er en legendarisk turbo i Japan, og en av de aller mest solgte "mellom" størrelse turboene. Leverer til 600hk. Perfekt!!!


Vel har endelig fått lagt ut litt bilder av bygget. Er i litt sånn fase hvor det ikke er så mye oppbygging enda, men mer stripping så blir ikke så mye å ta bilder av. Skal ha ut girkasse og motor i løpet av uken, så skal vi punksveise resten muligens neste helt også begynne å inn nye "WRC-buret". Da blir det mer å ta bilder av og mer artig, for da ser mann fremgangen mye bedre.

Vel videre God Jul og et Godt Nytt år til allesammen.

Lars

1 kommentar:

  1. Ser veldig bra ut så langt lars.blir en bra time attack bil dette.Bra du benytter deg av di beste delene.tror det er det beste i lengden.Driver du i verkstedet på jobben el?det

    SvarSlett