torsdag 1. januar 2009

Åpnet girkassen nyttårsaften

Etter en kjempeblemme på siste Gatebil treffet, hvor bunnpluggen til girkassen ikke var skrudd til skikkelig, vibrerte den ut etter ca. 20 runder på Rudskogen og all oljen blåste ut. Kassen låste seg i et gir, og jeg var sikker på total havari av kassen og STORE kostnader for en ny dogbox innmat til kassa mi.

Har gruet meg i hele høst til å åpne, og det har blitt utsatt hele tiden. Vel i går gikk jeg løs på den og fikk åpnet den. Og til min STORE glede så ser det ut til at så å si ikke noe har gått til skogen. Jeg hadde litt dårlig tid så jeg fikk bare åpnet den (tok 2 timer) for så å titte litt men kan ikke se noen spesiell feil med en gang. Vridde akslene rundt for hånd uten noe problem og alt så greit ut. Må få løftet ut aksler og drev for å se over skikkelig selvsagt, for noe galt var det jo, men drevene var hele, skiftegafler var hele osv så det ble IKKE så ille som jeg var nervøs om :)

Det ble plutselig en kjempe God Jul og forhåpentligvis et kjempe Godt Nytt år.

Godt Nytt år alle sammen.

Lars

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar